H.E.L.L.O.

Saturday, December 5, 2009

Anda Mahu Jadi Pegawai Tadbir & Diplomatik (PTD)??

Kepada korang yang minggu depan nak pegi PTD Pre-PAC tapi minggu ni baru terhegeh-hegeh nak stadi giler tapi blur tak boleh nak mula study sebab tak tahu nak mula dari mana....

Klik saja kat url di bawah ni
http://tipsptd.com/blog
macam saya.
(T_T)

Dah tahu awal-awal layak ke ujian kedua PTD, tapi tak sedar diri tak mula belajar. Maka jangan salahkan orang lain.

P/s: Sebenarnya, saya dah selesa dengan kerja saya sekarang (buat masa ini, dan mungkin untuk setahun dua ini saya masih akan sukakannya), tapi saya tak sampai hati nak ponteng ujian ni bila teringatkan ada orang yang bersungguh-sungguh mahukan saya menjadi seorang penjawat awam. Hmmm....


** Cuba mengimaginasikan rupa skema aku pegi kerja as PTD. Ish ish ish, tak bolehlah pakai jeans dan t-shirt pergi kerja macam sekarang? TSK!! **


3 comments:

Anonymous said...

myn ko dpt ujian kedua PTD ke?
congratz..
and good luck.
sbb dgrnye nk jd PTD mmg payah giler.
aku 1st ujian pun dh kantoi.
hehehe.

Raja Azrul said...

good luck mel...memang mencabar...tapi kalau ko dah dapat rezeki tahu!!!

hehehehe

Melody M. said...

sheila, yep, aku lepas ke 2nd stage ujian PTD. thanks korang. aku tak berapa minat nak jadi PTD sebenarnya. tapi nampak gaya semua orang pun mcm mendoakan aku dpt PTD ni.. so i will do my best lah.