H.E.L.L.O.

Friday, July 30, 2010

Hidup

Saya percaya dalam setiap kita, pasti ada satu titik hitam yang kita mahu padam, atau satu langkah tersasar yang kita harap bisa diundurkan, atau satu keputusan silap yang membawa kepada penyesalan sepanjang hayat, atau satu keterlanjuran kata yang tidak mungkin kita bisa tarik balik dan harus terima akibatnya.

Pendek kata, kita manusia. Kita bukan Tuhan. Kita tidak sempurna. Kita buat silap. Kita belajar. Belajar untuk terima silap kita. Belajar untuk hidup dengan silap yang kita cipta. Belajar untuk terus gagah biarpun kita dicerca. Belajar untuk tidak ulangi silap yang sama. Kita belajar jadi kuat.

Tapi, akan ada waktunya bila semua benda yang kita dah cuba nak lupakan tu datang balik menjajah dan kita jadi lemah. Lagi-lagi bila persekitaran mula menghukum. Nak buat macam mana?

Hidup mungkin lebih mudah kalau kita boleh backspace atau ctrl+z bahagian yang kita tak mahu,kan? Huhu.

3 comments:

Shamir Adnan said...

Nice.. :)

Ji-Chan said...

kadang2 setiap detik yang berlalu seakan2 hukuman buat kita. mengenang perkara2 yang kita tak sepatutnya lakukan, mengenang perkara2 yang sepatutnya kita lakukan..

tapi, hidup tdk seharusnya dihabiskan dengan hanya memikirkan perkara2 yang telah lalu. sebaliknya, jadikan masa lalu sebagai wadah pembuka lembaran baru dalam kehidupan.

Experience is the best teacher in life. learn from the past to build the better future.

sekian, renung2kan dan selamat beramal.

Raja Azrul said...

setuju sangat dengan apa yang dikatakan..

hidup ini adalah normal melakukan silap, dan kita kadang2 kena belajar terima sejauh mana kemampuan kita..huhu...

btw jom pergi jogja 30 nov ni..aku ajak azwan sekali tahu!