H.E.L.L.O.

Monday, April 25, 2011

Kaca Angkasa by Wani Ardy

Satu lagi lagu nak kongsi.

KACA ANGKASA
(Lagu/Lirik oleh
Wani Ardy)

Aku kasihan dengan mereka
Yang tidak tahu beza kaca, permata
Aku kasihan dengan mereka
Yang tidak tahu syukur apa ada

Punya teman, kita lemparkan
Dunia luas, apa yang dihairan
Manusia mudah terasa
Merumitkan apa yang biasa

Apa perlunya dendam segala
Bila ada Tuhan dan karma
Apa jaminan kita kekal sama
Persetan kenal sebulan atau sedekad

Punya teman, kita lemparkan
Dunia luas, apa yang dihairan
Manusia mudah terasa
Merumitkan apa yang biasa

“Siapa yang mahu
menadah sambut
kaca dari angkasa?”

Yang kita betul hendak, seribulah menapak
Yang kita sudah enggan, melangitlah hujahan

Kita kaca bagi yang buta

Manusia mudah terasa
Merumitkan apa yang biasa









Macam yang Wani tulis dalam lirik lagu ni, "Kita kaca bagi yang buta". Tapi aku tak salahkan sesiapa kalau ada yang buta membezakan kaca atau permata. Tak perlu berdendam, Tuhan lebih tahu hikmahnya.

6 comments:

BKB0809 said...
This comment has been removed by the author.
mocQachinno said...

kak mel, this is perfect for what i am feeling right now. patut dengar macam familiar je. satu masa dulu pernah suka lagu ni. dengar ulang2. now i've kinda forgotten the song. thanx for reminding me, kak mel. nak share jugak lah lagu ni.. =]

Melody said...

eqa...we might be in the same boat now.. btw, sharelah. sharing is caring. :)

Noor S said...

Yaa agree.Tuhan lebih tahu.Nice song eh :)

haniruz said...

salam..ct melody kan..kawan zamrie, rite..hi..sy zurinah..gf zamrie..just dropping by saying hi..err..u kdg2 follow my blog kan??just guessing (sori if im wrong)..i mean no harm..its ok tho'..anyway,have a really nice day and wishing ur mom, "selamat hari ibu" ya.. :)

haniruz said...

yup..blogwalking is nice kan..learn new stuff in everyone's blog..anyway, u r welcome to read my blog..i am so sori..it is not that great..i guess its a boring blog..i just need to type and jot some of my thought, at least it will be memories i soon be cherish..mo menulis, well, i am too lazy to write in diary..again, wishing u great days n u r so welcome to drop by.. :)