H.E.L.L.O.

Monday, September 15, 2008

Alkisah Pak Guard

Bengang!
Memang aku bengang ngan pakcik guard yang sorang nih. Nak kata tua sangat sampai kene panggil pakcik guard, takde la tua mana. Muda lagi. Ntah-ntah sama je umo ngn aku. Tapi sebab aku bengang dgn dia, aku panggil la pakcik. That's it.

Alkisahnya, tadi aku pegi hantar adik aku balik hostel. Sampai je kat main gate U ni, kereta kami telah ditahan oleh guard yg sorang ni. Dia tak bagi kete kami masuk.Then adikku pun berenti kat parking lot tak jauh dr pondok guard kat main gate tu. Sambil adik aku kemas barang, sempat la beberapa buah kete melintas. Tu yang mula buat aku bengang. Kete lain boleh pulak masuk. Apsal kami tak boleh. Kete aku siap ade sticker U ni lagi. Lainla kalau takde sticker tu, make sense jugak la kalau kene tahan.

Akhirnya, dgn slumber aku dan adik aku masuk balik dlm kete dan terus drive pegi kolej adik aku. Biarlah guard tu. Takkan nak suruh adik aku jln jauh2 bawak brg byk pulak tu. Aku dah plan, balik kang aku terus lalu kat main gate tu tanpa menoleh lagi ke arah pondok guard. Kira nak escape terus la. Dan aku rasa, aku ada peluang itu sebab kat depan aku ada sebuah van. Aku memang yakin la yang aku boleh lepas. Malangnya,bila sampai main gate, pakcik guard ni awal-awal dah tutup kedua-dua pintu pagar tu. Van tu sempat pulak dia lepaskan. Aku pulak kene tahan.

Jadi, haruslah aku menghadapi sesi soal-jawab bersama pak guard main gate U ni. Dah lama tak kene macam ni. Dulu masa zaman belajar, ade la. Yang bengangnya, pak guard ni boleh tak percaya aku ni kakak adik aku. Dia ingat aku ni awek adik aku ke ape. Sengal betul. Tapi last-last dia bagi jugak la aku balik. Huh.

Aku pun balik rumah. Bila balik rumah, mula la teringat yang aku ni masa belajar dulu pun ape kurangnya kena tahan ngan guard. Huhu. Nampak je aku macam skema, tapi sebenarnya aku ni semi-skema. Err..kiranya jenis yang mengikut peraturan, tapi kadang-kadang tu, main langgar jugak. Dan sebut pasal pak guard dan pintu gate ni, aku mengaku la yang aku pernah jugak la sekali dua panjat pagar kat KK1 tu (sbb selalu balik lambat berlatih teater atau ada meeting yang tak abis-abis). Dan pernah jugak la memanjat tembok U aku tu (sebab nak pegi amek/hantar kawan aku kat terminal bas pukul 2-3 pagi). Juga tidak dilupakan,kisah aku (dan Y) kelam kabut lari masuk pintu pagar sebab melepak kat tepi kafe pukul 2-3 pagi (sampai tertinggal semua barang, nasib baik A dan D tolong amikkan.) Haha. Juga entah berapa kali aku pernah kena tulis nama kat pondok guard atas kesalahan seperti tak bawak kad matrik atau balik lambat.

Kesimpulannya, aku masih bengang kat pak guard U adik aku tu. Chow~

4 comments:

Nyda Zamani said...

ahakss..
alkisahnye pak guard
hik3~
sy masih ingat cerita kamu bersama Y tu..hehehe~

Melody M. said...

ehheheh...serius kelam kabut masa tu...mcm nk tercabot jeh jantong~

Anonymous said...

saya pulak mcm knal sgt A&D tuh..huhu.

Nyda Zamani said...

daoz:
haruslah kenal..