H.E.L.L.O.

Sunday, November 23, 2008

Menulis vs Menaip



Memang buruklah tulisan aku ni. Lain kali aku teruskan menaip je lah, taknaklah tulis guna pen lagi. Kalau tulisan aku tak boleh dibaca (maksud aku kerana gambar yang kecik, bukan sebab tulisan yang buruk ye, aku takde masa nak edit-edit gambar ni ataupun nak ulang-ulang ambil gambar notebook aku tu) minta maaf je lah. Lagipun, semua tu bukan apa-apa pun. Membebel saja lebih. Eh, bukankah sekarang pun aku sedang membebel?

But seriously, menulis satu page yang tak penuh ni secara berterusan sempat membuat aku merungut sengal-sengal jari tangan. Kagum aku bila aku ingat balik zaman sekolah ketika aku menulis menggunakan pen berjam-jam menyalin nota. Habis satu subjek, sambung pulak subjek lain. Memanglah kagum sungguh aku. Masa tu, tak mainlah pen biru nan sebatang. Mau ada beberapa batang pen dalam kotak pensel aku. Macam-macam warna. Dibandingkan dengan sekarang, aku mampu hidup dengan sebatang pen aje. Just one pen, and I can survive for months! (Of course, ini tak termasuk apabila aku kehilangan pen aku akibat tertinggal di merata-rata tempat - someting that I have to really improve on.) It's true, selama aku kerja ni, aku beli pen sebab pen aku hilang, bukan sebab pen aku habis dakwat.

Oh, merepek lagi. Tapi aku berazam untuk menjadikan buku dan pen teman setia dalam beg aku. It's something that I learnt from someone. Sepertimana aku dan kawan-kawan aku suka membawa kamera aku ke sana ke mari, ada baiknya juga aku bawa pen dan buku nota ke hulu ke hilir. Kerana ada masanya, apa yang kita fikir atau rasa tidak dapat dirakam oleh lensa kamera. Katanya.

By the way, speaking of azams, hujung tahun makin hampir. Sudahkah anda(aku) berjaya menunaikan azam-azam anda(aku) tahun ini??

Cheers!!

3 comments:

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

noi masih lg suka menulis ^^
walaupun ada blog, tp diary tetap kena tulis.. senaman jari
hehehe

Raja Azrul said...

aku tak pernah letak apa2 azam tahun baru..sentap kan? hehehe

apa2pun menaip sebenarnya lagi senang dari menulis, tapi kalau menulis ia lebih estatikanya.

huhuhu..juz nk bagtahu..PGL the musical bulan feb 2009.

Melody M. said...

~noi~
wah..terkejut la nmpk noi kat sini..ehehe..senaman jari..i really need that..hehe

~azrul~
tak pernah ke? aku ingatkan ko suka azam2 nih..tp bg aku,berazam ni tak kira masa sebenarnya..tak semestinya awal tahun je..ouh, feb? hmm..i mungkin ke sana in jan (MUNGKIN ye..tak confirm lagi)