H.E.L.L.O.

Wednesday, February 10, 2010

Bila Kawan Jadi Teman....Kenapa Ya??

Kenapa ya?
Kita kawan dah lama. Kita kenal dah lama.
Kau tahu baik buruk perangai aku.
Aku kenal perangai luar dalam kamu.
Aku tak kisah. Kau pun tak ada masalah.
Tapi kenapa agaknya ya?
Bila kawan menjadi teman, semua berubah.
Baik aku kau tak kisah. Baik kamu aku tak endah.
Buruk aku makin kauterjah. Buruk kamu padaku menggajah.
Aku lambat 5 minit, kau dah naik marah.
Dulu aku lambat sejam,kau siap nyanyi dalam kereta tunggu depan rumah.
Tapi aku pun tak kurang parah.
Dulu kau lambat ambil aku sejam, aku apa pun tak kesah.
Sekarang kau lambat 5 minit, aku tak boleh tak tarik muka marah.
Kenapa agaknya ya?
Dulu kita kawan kita sama-sama jalan-jalan hilangkan tension.
Sekarang dah jadi teman sama-sama jalan-jalan makin buat tension.
Aku bukan nak cari gaduh, aku tahu kau pun bukan sengaja nak gaduh.
Tapi kenapa ya, semua yang kita buat tak kena belaka?

Masa kita kawan,kitalah kawan yang paling bahagia kat dunia
Dah jadi teman, kitalah pasangan yang paling tak kena di mata kita?
Kenapa ya sayang?



(P/s: For those who asked,this is not my case. Totally fictional. That's why it was labelled with 'Cerita Si Tukang Karut' instead of 'Sharing Stories' ya peeps)


2 comments:

Wan Zuraida said...

sbb sayang....bl kita menyayangi seseorg, kt akan mudah utk trasa hati dan jg mudah utk happy....

Melody M. said...

bila kawan jadi teman, expectation change. how we see n deal with things also change. kenapa ya?