H.E.L.L.O.

Thursday, June 3, 2010

Hope

Lewat kebelakangan ini, hati sering digugah resah mendengar perkhabaran dari sana, atau di mana-mana saja. Sehinggalah aku terlihat kata-kata itu, mampu sudahlah aku untuk mengukir sedikit senyum biarpun masih tersisa kelatnya.



"We could cry blood but we're never lack of hope."- Wani Ardy
Ya, jangan putus harap. Doakan saja segalanya selamat.




Tuhan,
Aku belum cukup amalan untuk memohon Kau kabulkan doaku
Aku belum cukup amalan untuk mengharapkan Kau mendengar rintihku
Aku malah kosong, tiada layak mahu meminta-minta kepadaMu

Aku hanya punya sekelumit rasa dalam diri kerdil aku
Kumohon padaMu, selamatkan mereka.

Amin.




(iramahati: Mudah-mudahan segala yang berlaku di luar sana dapat aku jadikan iktibar. Semoga Kau kurniakan kepadaku Nur dan dibukakan kepadaku pintu hidayahMu.

Kerana aku sedar, aku sangat beruntung berbanding mereka yang hidup bertemankan huru-hara, tapi aku sering lupa padaMu)


No comments: