H.E.L.L.O.

Wednesday, June 3, 2009

J.O.D.O.H (part 2)



Dulu aku pernah nak jodohkan 2 orang kenalan aku. Aku pernah tulis kat sini sebelum ini. Tak menjadi sebab bukan kuasa aku nak jodoh-jodohkan orang lain. Itu kisah bulan Februari. Sekarang sudah masuk Jun. Tahu apa yang aku dengar?

Kisahnya sekarang, si gadis kembali solo. Si jejaka memang dari hari tu lagi masih solo. Aku dengar, si gadis tertarik dengan si jejaka ni. Tapi belum berani mahu dekatkan diri sebab menurutnya si jejaka ni bukan calang-calang orangnya. Ada kerjaya. Ada nama. Keluarga pun baik-baik. Well, nampaknya things will go naturally bila manusia-manusia lain (termasuk aku) tak masuk campur, kan? Aku gembira, tapi entah kenapa aku rasa berdebar.

Aku korek-korek daripada si jejaka. Nampaknya si jejaka tak tahu si gadis ni minat kat dia dalam diam. Aku biarkan saja, because I want it to go naturally. Kalau campur tangan lagi macam hari tu, nanti lain jadinya. So aku just pantau dalam diam saja. Still, aku rasa sangat berdebar. Entah kenapa.

Dijadikan cerita, baru-baru ni mereka bertemu di suatu majlis keramaian. Mereka ni memang kawan, tapi masing-masing sibuk dengan kerja, jadinya jarang jumpa. Sekali sekala saja. Tahu apa jadi lepas tu? Lepas majlis, malam tu, aku dapat berita.

Kisahnya, si jejaka mula tertarik dengan si gadis. Mula mahu rapatkan diri.
Dan si gadis pula, bila semakin rapat dengan si jejaka, katanya dia sudah tidak minat padanya.
Aku pula, entah kenapa, tersenyum lega.

Musykil.


4 comments:

Nadiah The REN said...

hrmmm..cm cite ko je melody..ko kan 'gadis' tu..hehehhehe

Melody M. said...

no lah..gadis yg dimaksudkan adalah org lain.. aku org tgh2..kwn si lelaki. kwn si pompuan jgk.

eekmall said...

Bila orang tengah nak retire jadi orang tengah?

Melody M. said...

errr...i truly have no answer for that Q la kongko...sebenarnya sudah penat..huhu